Pasak tyrimų, 90% informacijos, perduodamos į smegenis, yra vaizdinė. Tai rodo, kaip svarbu yra pasiekti savo auditoriją būtent vizualine komunikacija. Šiame straipsnyje paminėsime pagrindinius aspektus, kokią įtaką verslui daro grafinis dizainas.
Milijono vertas pirmasis įspūdis
Du dalykai išlieka negrįžtami: laikas ir pirmasis įspūdis,– teigia Cynthia Ozick, amerikiečių rašytoja.
Neįmanoma antrą kartą padaryti pirmojo įspūdžio. Jis yra vienintelis ir žmonių galvose susiformuoja žaibiškai. Žmones traukia tai, kas yra estetiška ir harmoninga. Taip pat ir verslo įvaizdis. Gerai sukomponuotas logotipas, patraukli ir patogi internetinė svetainė ar pakuotė yra tai, su kuo pirmiausia susiduria žvilgsnis, suteikiantis nuomonę formuojančią informaciją.
Brendo arba prekės ženklo atpažįstamumas
Išbaigtas ir patrauklus verslo įvaizdis, nuolat matomas viešojoje erdvėje, ilgainiui nusėda žmonių sąmonėje ir tampa akimirksniu atpažįstamas. Imkime Lietuvoje įsitvirtinusių prekybos tinklų pavyzdį. Maxima, Norfa, Iki, Lidl, Rimi ir kt. visi turi lengvai atpažįstamą logotipą, savo spalvų gamą, taip pat ir šaukinius, frazes, kurios užsilieka galvose. Niekam nekyla abejonių, ką reiškia pasvira raudona X raidė (sufleris: Maxima). Toks atpažįstamumas neįmanomas pasiekti be kruopščiai apgalvotų dizaino sprendimų.
Pranašumas konkurencinėje kovoje
Akyliau patyrinėjus pasimato, kad tikrai ne visi verslai yra iki galo išbaigę savo įvaizdį ir išlaiko jo tęstinumą įvairiose informavimo platformose. Čia galima rasti nišas, kur yra proga pasireikšti savo unikaliu įvaizdžiu.
Galbūt konkurentai turi puikius soc. tinklus, tačiau jų svetainė yra pasenusi ir neatspindi bendro stiliaus? Verta skirti šiek tiek laiko rinkos analizei ir išsiaiškinti galimus konkurencinius pranašumus.
Pasitikėjimas ir patikimumas
Žmonės yra šališki grožiui – gražius dalykus mes traktuojame kaip geresnius, nepaisydami to, kokie jie yra iš tikrųjų. Mes teikiame pirmenybę gražiems dalykams ir tikime, kad jie geriau funkcionuoja. Kaip ir gamtoje, funkcija gali sekti paskui formą,– Steven Bradley, web dizaineris.
Stabiliai išlaikoma dizaino kokybė ir įvaizdis ilgainiui pelno vartotojų pasitikėjimą. Žmonės linkę priskirti geresnes savybes tam, kas patraukliai ir patikimai atrodo. Stilingai apsirengęs ir pasitempęs konsultantas ar barmenas sudaro įspūdį, kad jo teikiama paslauga ar kokteilis taip pat nenuvils. Tas pats galioja ir verslo įvaizdžiui.
Efektyvi komunikacija ir reklama
Dizainas yra galingas vizualinės komunikacijos įrankis. Jis padeda išreikšti prekės ženklo žinutę, vertybes, pardavimą paveikiais būdais. Tai padeda vartotojams suprasti, apie ką yra verslas, ką ir kodėl jis siūlo.
Verslas, kuris kelia pasitikėjimą, yra atviras ir suprantamas, pardavimus darys lengviau. O paveiki ir įspūdinga reklama greičiau ras kelią į platesnį žmonių ratą.
Patrauklus pateikimas
Estetiški dalykai traukia žvilgsnį, malonų tarp jų būti. Patraukliai pateiktoje svetainėje žmonės linkę ilgiau naršyti, sekti socialinių tinklų paskyras, paimti iš lentynos prekę. Todėl paslaugų, prekių pristatymui ir „įpakavimui“ apsimoka skirti ypatingą dėmesį.
Vartotojų patirtys
Skaitmeninis pasaulis mūsų gyvenimuose užima vis didesnę vietą. Todėl beveik neįmanoma sukurti ir vystyti verslo neužimant savo vietos skaitmeninėje erdvėje. Vaizdiškai patraukli, savo tapatybę perteikianti svetainė, parduotuvė ar programėlė turi daugiau šansų įsitvirtinti tarp vartotojų.
Pritaikomumas medijoms ir formatams
Gerai apgalvoti ir išpildyti dizaino sprendimai bus lengvai pritaikomi įvairiems įrenginiams, programėlėms taip pat ir spausdintai ar video reklamai. Todėl apsimoka kuriant įvaizdžio elementus, tokius kaip logotipas ar iliustracijos, iš karto apgalvoti jų panaudojimo būdus. Galbūt net sukurti atskiras jų versijas skirtas, tarkime, įmantresnis variantas spaudai ant pakuotės ir supaprastintas programėlės žymėjimui.
Klientų pasitenkinimas ir lojalumas
Ištikimi klientai ne tik sugrįžta atgal, jie ne tik jus rekomenduoja, jie primygtinai reikalauja, kad jų draugai į jus kreiptųsi,– Chip Bell, autorius.
Geriausia reklama yra rekomendacija, kurios neįmanoma pasiekti be visapusiško klientų pasitenkinimo. Nustebinsime pasakę, kad be kokybiško vizualinio pateikimo to padaryti nepavyks. Geras, pastovus, kokybiškas dizainas visose srityse, nuo prisistatymo, reklamos, iki pačių prekių pardavimo ar paslaugos suteikimo, užtikrins klientų pasitenkinimą ir (laikome sunėrę pirštus) paskatins rekomenduoti jūsų siūlomus produktus.